Ofte stilte spørsmål
Bestilling
Hvor er ordren min?
På Min bruker kan du se status på levering. Dersom ordren din er sendt vil det stå "Levert" og dersom den ikke er sendt enda står det "Ikke levert".
Dersom det har gått 1-2 dager over forventet leveringstid som er oppgitt på produktet, kan du gjerne ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke statusen på ordren din nærmere.
Må jeg opprette bruker for å handle?
Nei, du behøver ikke å opprette bruker for å handle hos oss. Dersom du oppretter en bruker, kan du sjekke levering- samt betalingsstatus.
Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
Trykk "Glemt passord?". Da vil du få en e-post hvor du kan tilbakestille passordet ditt.
Når kan jeg forvente at det utsolgte produktet kommer til lager?
Utsolgte produkter hvor vi har fått beskjed om en forventet leveringsdato vil være merket med datoen vi har mottatt. Vi oppdaterer produktene så fort vi får en forventet leveringsdato.
Hvordan legger jeg til et produkt i "Mine favoritter"?
Trykk på hjertet øverst til venstre på bildet av produktet.
Dersom du er inne på et enkelt produkt, trykker du på boksen med hjerte og "Legg til" under "Legg til i handlekurv"-knappen.
Blir produktene jeg har lagt til i "Favoritter" reservert?
For å reservere varer må du legge dem til i handlekurven og fullføre kjøpet.
Hva er fordelen med å bruke Favoritt-funksjonen?
Her kan du samle alle favorittlampene dine og finne dem enkelt igjen ved en senere anledning.
Passer ekstra godt dersom du må diskutere valget bl.a. med din bedre halvdel først.
Kan jeg dele Favoritt-listen min med noen andre?
Ja, når du er innlogget kan du dele listen via link, direkte til en e-post, Facebook eller Twitter.
Betaling
Jeg har returnert deler av/hele ordren som skal betales med Klarna Faktura, hva gjør jeg?
Når returen er mottatt hos oss, vil vi refundere beløpet og oppdatere Klarna.
Dersom du allerede har betalt beløpet, vil dette bli refundert via Klarna.
Dersom du ikke har betalt beløpet, men returnert varen, vil vi anbefale å merke varen som returnert i Klarna-appen, slik at betalingen settes på vent. Beløpet vil bli oppdatert hos Klarna så fort returen er innregistrert og refundert hos oss.
Hvordan får jeg min tilbakebetaling når jeg har betalt med Klarna Faktura?
Når beløpet er refundert hos oss vil Klarna få beskjed om dette, og oppdatere beløpet hos seg. Når beløpet er oppdatert vil du kunne se dette i Klarna-appen.
Hvorfor må jeg oppgi fødselsnummeret mitt ved kjøp på Klarna Faktura?
Klarna ønsker å gjøre netthandel til en trygg og sikker opplevelse. De behøver derfor fødselsnummeret ditt som kundeidentifikasjon, og for å kunne gjennomføre kredittsjekk. På denne måte kan Klarna være sikker på at du er du.
Er du usikker på hvorvidt du har betalt fakturaen din eller ikke?
Grunnet GDPR-loven har vi dessverre ikke mulighet til å se hvorvidt ordren din er betalt via Klarna eller ikke.
Dersom du har Klarna-appen kan du se oversikt over utestående og fullførte betalinger.
Ta gjerne kontakt med Klarna direkte ved spørsmål vedrørende betaling:
www.klarna.no
Har min ordre gått gjennom?
Vi sender ut en ordrebekreftelse innen kort tid etter kjøpet er fullført.
Se gjerne over spamfilter og søppelpost dersom den ikke er mottatt innen 10 minutter etter bestilling.
Ta gjerne kontakt med oss dersom du fortsatt ikke har mottatt bekreftelse på kjøpet.
Kjøpet gikk ikke gjennom, men det har likevel blitt gjort en reservasjon av beløpet?
I noen svært få tilfeller kan det skje en reservering på din bankkonto selv om bestillingen ble avbrutt. Dette retter seg normalt opp innen 1-3 virkedager.
Ta gjerne kontakt med oss dersom du opplever at reservasjonen ikke rettes opp.
Hvor lang tid tar det før jeg mottar beløpet som er refundert?
Dette tar normalt 1-5 virkedager, avhengig av bank.
Har dere en rabattkode jeg kan bruke?
Følg oss gjerne på sosiale medier eller via nyhetsbrev for å motta unike fordeler og rabattkoder.
Hvordan aktiverer jeg rabattkoden min?
Når du kommer til kassen er det et eget felt merket med "Gavekort eller rabattkode". Skriv inn rabattkoden her og trykk på "Legg til".
Rabattkoden fungerer ikke, hva gjør jeg?
Se nærmere på betingelser oppgitt der du mottok rabattkoden.
Kan jeg kombinere flere rabattkoder?
Nei, dessverre. Det er kun mulig å benytte èn rabattkode pr. ordre.
Kan jeg benytte rabattkoden min på salgsvarer?
Dette varier, men vil stå spesifisert der du har mottatt rabattkoden.
Jeg handlet med rabattkode, men ønsker å bytte varene. Kan jeg få den samme rabatten nå?
Ta gjerne kontakt med oss, så finner vi en løsning.
Leveranse
Vi tilbyr fri frakt med Postnord Collect om du handler over 3000kr. Da leveres pakken til nærmeste utleveringssted som du velger selv i kassen.
Hva innebærer Prioritert sending?
Når du benytter denne fraktmetoden havner ordren din øverst i køen hos lageret vårt, slik at den blir sendt med Posten fortløpende.
Når ordren er overlevert til Posten, blir den sendt som Posten Servicepakke.
Hva koster Prioritert sending?
Prioritert sending koster 149 kr.
Hvor kan jeg velge Prioritert sending?
Når du fullfører bestillingen og kommer til fraktalternativ, kan du velge Prioritert sending som fraktmetode.
Hvor kan jeg velge hjemlevering?
Når du fullfører bestillingen og kommer til fraktalternativ, kan du velge hjemlevering som fraktmetode. Hjemlevering koster 179 kr.
Jeg har bedt Posten om å sette pakken igjen på døren, men pakken er forsvunnet/frastjålet - hva gjør jeg nå?
Ved hjemlevering hvor du har bedt om å få varer levert på døren, er du selv ansvarlig dersom pakken(e) blir borte. Vi anbefaler derfor å være tilstede ved levering eller hente pakken ved nærmeste utleveringssted.
Jeg glemte å legge til Hjemlevering ved bestilling. Hva gjør jeg?
Når du mottar sporingslink fra Posten, vil du få opp mulighet til å velge hjemlevering via deres nettside. Ta gjerne kontakt med Posten direkte (www.posten.no) vedrørende spørsmål om hjemlevering som velges etter sending.
Kan jeg hente varer på lageret deres i Skien?
Ja, det går helt fint.
Dersom varen(e) er på lager ved bestilling, vil de bli klargjort til henting innen kort tid. Du vil få en sms når varen(e) er klare til henting.
Dersom en eller flere varer ikke er på lageret i Skien ved bestilling, men blir bestilt inn fra leverandøren, vil du få beskjed så fort varen(e) er ankommet lager og klargjort til henting.
Hvordan gjør jeg dersom jeg vil hente varer på lageret?
Du oppretter en bestilling som normalt. når du kommer til fraktmetode får du opp alternativet "Hente selv på lager i Skien". Du betaler ingen fraktkostnad ved henting selv på lageret.
Jeg har opprettet en bestilling som skal hentes på lageret, men jeg ønsker heller å få det tilsendt. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med oss via e-post, så ordner vi dette for deg.
Hva er åpningstidene til lageret?
Lageret holder åpent mandag-fredag kl. 07:30-16:00.
Hvor er lageret?
Lageret heter Colliflow og holder til i Havnevegen 70, 3739 Skien.
Jeg ser at dere holder til på Ålgård, kan jeg hente varer her?
Her er det "kun" de ansatte å finne - ingen varer dessverre. Alle varene er på lageret i Skien.
Kan jeg spore sendingen?
Ja. Sporingslink finner du i e-posten med sendingsbekreftelsen.
Dersom du har Posten-appen kan du spore sendingen der samt motta oppdateringer vedrørende sendingen.
Sporingslinken vil også bli sendt til deg via e-post og SMS.
Jeg har mottatt sporingslink, men den har ikke oppdatert seg. Hva gjør jeg?
Det kan ta 0-2 virkedager før sporingslinken oppdaterer seg. Posten oppdaterer sporingslinken så fort den blir scannet inn ved en av deres terminaler.
Merk! Rundt Black Week, jul og helligdager kan det ta noe lengre tid før sporingslinken oppdateres.
Sporingslinken har ikke oppdatert seg etter 4 dager. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med oss så skal vi undersøke dette nærmere.
Merk! Rundt Black Week, jul og helligdager kan det ta noe lengre tid før sporingslinken oppdateres.
Retur
Har dere mottatt returen min?
Du vil motta en e-post med bekreftelse når returen er innregistrert og refundert.
Når får jeg beløpet refundert?
Vi vil refundere hele kjøpsbeløpet/kreditere Klarna Faktura minus fraktkostnad på 119 kr så snart vi har mottatt sendingen og sjekket at varene er i orden.
*(Kjøp utført via Klarna Faktura vil motta en faktura på kr. 119 kr)
* Returnerte varer med påførte skader på emballasjen, trekkes 15% av beløpet som ble betalt for varen(e).
(Gjelder bl.a. ved bruk av gaffateip).
Hvor er returen min?
På kvitteringen du mottok fra Posten ved innlevering av returen er det oppgitt et sendingsnummer du kan bruke hos Posten/Bring for å spore returen din.
Koster det noe å returnere?
Ved retur tilbakeholdes 119 kr av totalbeløpet som returkostnad.
Returkostnad trekkes ikke ved bytte av vare.
Hvor finner jeg returseddel?
Returseddel finner du nederst på denne siden.
Når du har fylt inn informasjonen din, trykker du på linken som kommer opp. På siden hos Bring fyller du ut selve returseddelen og får den tilsendt via e-post.
Sender dere en ny faktura på det nye beløpet hvis jeg returnerer deler av ordren?
Beløpet vil bli oppdatert automatisk i Klarna-appen når returen er innregistrert og refundert.
Dersom du ikke har Klarna-appen kan du trekke av beløpet for varene du sendte i retur eller be Klarna om en oppdatert faktura.
Kan jeg returnere varer fra ulike bestillingen i samme pakke?
Ja.
Jeg skal returnere flere kolli, kan jeg bruke samme returseddel?
Ved retur av flere pakker, må det skrives inn antall kolli i returskjemaet hos Bring, èn returseddel for hver av kolliene. Samme etikett kan ikke benyttes 2 ganger.
Hvor lang tid har jeg på å returnere varene?
30 dager på alt unntatt julevarer.
Julevarer har 14 dagers åpen retur.
Jeg ønsker å returnere en vare, men har mistet originalemballasjen. Hva gjør jeg?
Returer uten originalemballasje, blir trukket 15% av beløpet som ble betalt for varen.
Jeg ønsker å returnere en vare, hvordan gjør jeg det?
1. Registrer din retur i skjemaet nederst på siden her.
2. Pakk inn varene på en forsvarlig måte og unngå å teipe over produktets originalemballasje.
3. Print og teip returetiketten utenpå pakken.
4. Lever til nærmeste postkontor.
5. Husk å få med kvittering på returen, slik at vi kan spore returen ved behov.
Ved retur av flere pakker, må det skrives inn antall kolli, èn for hver av pakkene. Samme etikett kan ikke benyttes 2 ganger.
Koster det noe å returnere?
Ved retur tilbakeholdes 119 kr av totalbeløpet som returkostnad.
Returkostnad trekkes ikke ved bytte av vare.
Jeg har ikke printer, hvordan kan jeg da få returseddel?
Når du fyller inn e-posten din i det siste skjemaet, vil du få e-post med en QR-kode som kan benyttes hos de fleste postkontorer for å få utskrevet en ferdig etikett som klistres direkte på pakken.
Når får jeg beløpet refundert?
Vi vil refundere hele kjøpsbeløpet/kreditere Klarna Faktura minus fraktkostnad på 119 kr så snart vi har mottatt sendingen og sjekket at varene er i orden.
*(Kjøp utført via Klarna Faktura vil motta en faktura på kr. 119 kr)
* Returnerte varer med påførte skader på emballasjen, trekkes 15% av beløpet som ble betalt for varen(e).
(Gjelder bl.a. ved bruk av gaffateip).
Når vet jeg at dere har mottatt returen min?
Du vil motta en e-post med bekreftelse når returen er innregistrert og refundert.
Jeg har mistet originalemballasjen, hva gjør jeg?
Returer uten originalemballasje, blir trukket 15% av beløpet som ble betalt for varen.
Når får jeg beløpet refundert?
Vi vil refundere hele kjøpsbeløpet/kreditere Klarna Faktura minus fraktkostnad på 119 kr så snart vi har mottatt sendingen og sjekket at varene er i orden.
Merk! Det kan ta 14 dager før returen blir innregistrert og refundert.
Jeg har sendt varer i retur og betalingen utløper snart i Klarna. Hva gjør jeg?
Trykk "Rapportert retur" i Klarna-appen. Betalingen vil da bli satt på vent til returen er innregistrert og refundert hos oss.
Hvor lang tid tar det før pengende kommer tilbake til bankkontoen min?
Etter beløpet er refundert hos oss, tar det 1-3 virkedager før beløpet er tilbake på bankkontoen du betalte med.
Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp på alle varer med unntak av julevarer.
Julevarer har 14 dagers åpent kjøp.
Fyll ut returskjema her for å motta returseddel:
https://www.lightup.no/pages/retur
Se over sendingen så fort du har hentet den ut, for å se til at varene er i god stand. Eventuelle defekter meldes inn til reklamasjon hos oss innen 5 dager etter sendingen er utlevert.
Reklamasjoner kan du melde inn til oss her.
Dersom du har bilder og/eller video på skadene, kan reklamasjonen sendes til oss på e-post:
kundeservice@lightup.no