Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Hva koster det å få sendt vår ordre?
Vi har fastpris på frakt, kun 99 kr, uansett størrelse og antall.

Hvor er pakken min? 
Så fort ordren er pakket og sendt vil vi sende deg et sporingsnummer, kopi av faktura og angrerettskjema på epost. Hvis du innen 3-5 dager ikke har mottatt en e-post eller sms om at pakken kan hentes ut anbefaler vi å spore opp pakken for å se om den har kommet frem, det skjer dessverre innimellom at butikken glemmer å si ifra til kunden at varene deres har kommet frem.

Har dere en butikk jeg kan besøke?
Nei, vi har kun en nettbutikk og er 100% ehandelsorientert, dette for å holde prisene nede. 
Vi har derfor ingen butikk eller showroom, men vi har utvidet returrett.
Vi har et enormt utvalg og kan ikke ha alt dette utstilt. 

Er bestillingen min blitt registrert?
Hvis du er usikker på om bestillingen har gått gjennom , er det flere måter å sjekke dette.
- Når bestillingen ble gjort skal du ha mottatt en epost med ordrebekreftelse.

Er bestillingen min behandlet?
Til tider kan det være hektisk på vårt kontor og lager og vi får ikke alltid gitt beskjed om at ordren er behandlet, men vi behandler alle ordre så fort de kommer inn og bestiller inn nødvendige varer som vi eventuelt mangler for å sende din ordre. Når varene er sendt får du en epost fra vårt ordrekontor.

Hva betyr sendt direkte fra leverandør?

Det betyr at vår leverandør har sendt deres bestilling direkte til deres adresse istedenfor å sende til oss først, dette gjør at vi sparer mange dager under forsendelsen. Det vil da ikke alltid foreligge sporingsnummer på disse ordrene. 


Kan jeg tilføye varer på min ordre?
Når ordren er gjort kan vi ikke legge til varer, dette for at du godkjenner et beløp som skal trekkes fra din konto eller på din faktura, det du kan gjøre er at du legger inn en ny ordre og velger sendes sammen med ordre "10000". Da fjerner vi fraktkostnaden på den ene ordren og sender dette sammen. For å være sikker på at dette blir registrert, send en kopi av ordrebekreftelsen din og skriv sendes sammen med vår andre ordre.

Hvordan betaler jeg i nettbutikken?
Vi har fått installert et helt nytt system fra Klarna, dette heter Klarna checkout. Det betyr at du som kunde kan velge om du vil betale med kort, faktura med 14 dagers forfall eller delbetaling. Vi har  ingen fakturagebyr på dette. Du kan etter ordren er lagt, velge om du skal betale med kort eller faktura. Du trenger ikke å reise deg for å hente bank kortet og du kan like enkelt handle fra mobil og nettbrett uten problemer med Java. Klarna tar en kjapp kreditvurdering av kundene, men denne informasjonen vil ALDRI bli brukt noe annet sted eller gitt ut. Klarna er en av de sikreste måtene å betale på internett på. Du betaler ikke før du har mottatt varene.

Inkluderer allé prisene på nettsiden norsk Mva? 
Prisene på våre produkter er i norske kroner og alltid inkludert mva . Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten forvarsel .

Kan dere spesialbestille en lampe dere ikke har i deres sortiment?
Såfremt det er mulig å fremskaffe denne modellen vil vi gjøre vårt ytterste for å skaffe deg denne lampen. Spesialbestilte varer kan ikke returneres, dette fordi vi har dessverre ikke like gode returordninger som det våres kunder har, vi har derfor ikke anledning til å videreselge varer vi normalt ikke har i vårt sortiment.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?
Pass alltid på å sjekke at e-postadressen er riktig, dette er den vanligste årsaken til at eposten ikke kommer frem. Det kan også være at e-postleverandøren har et SPAM filter som blokkerer visse e-poster.

Hva gjør jeg hvis jeg har fått feil vare?

Har du fått en feil vare sendt til deg eller at produktet ikke er som forventet, kan du kontakte vår kundeservice på post@lightup.no. Vi vil kontakte deg innen 24 timer på virkedager .

Hvis du mottar en vare som er deffekt eller som er skadet, må du sende oss en epost med beskrivelse og bildet av skaden. Vi vil kontakte deg innen 24 timer på virkedager .

Hvordan returnerer jeg eller bytte jeg en vare?
Hvis du har en vare du ønsker å bytte til en annen, eller du rett og slett har bestilt for mange kan du helt enkelt sende varene tilbake til vår adresse, denne sendes sammen med angrerettskjema, fakturakopi og gjerne hvorfor varen blir byttet. Vi dekker ikke frakt eller returfrakt. Dette trekkes fra totalsummen.

Husk å pakke opp varene pent, slik at eskene er hele og pene hvis de skal returneres, du kan ikke teipe eller skrive direkte på orginalforpakningen. Gjøres dette, trekker vi fra 10% fra returbeløpet. Dette fordi vi må kjøpe ny orginalforpakning til produktet.

Hvor fort får jeg tilbakebetalt beløpet for mine returnerte varer?
Når varene er sendt i retur til oss, får kundene normalt tilbakebetalt beløpet innen 14 dager. Går det lengre tid enn dette er du velkommen til å sende oss en epost, så skal vi finne ut av forsinkelsen.

Hva om bestillingen min er forsinket?
Vi har et begrenset utvalg på lager og vi er derfor avhengig av våres produsenters utvalg. Dette betyr at det til tider kan oppstå noe lengre leveringstider, men i disse tilfellene får du som kunde beskjed så snart vi får beskjed om at noe er restet. Vi kan ikke garantere at du har varene en spesiell dag, normalt tar forsendelsestiden stort sett 1-2 dager. Men til tider kan det bli forsinkelser hos vår transportør.

Hva om produktet er utgått?
Siden vi har så stort sortiment hender det dessverre at en vare går ut av produksjon uten at vi får beskjed om dette, men vi vil prøve så godt vi kan for å finne en erstatning av denne lampen slik at kunden likevel blir fornøyd.